به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت؛ نشست مشترک مجید دشتیمقدم سرپرست اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه با حسین پایمرد سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با حضور کارشناسان اداره بهزیستی، کارشناس شنواییسنجی مستقر در بیمارستان و مسئول مددکاری اجتماعی بیمارستان برگزار شد.
در این نشست طرفین ضمن تبادل نظر و بررسی زمینههای همکاری مشترک، بر تقویت تعاملات بین بیمارستان، اداره بهزیستی و مرکز بهداشت شهرستان در حوزههای سلامت، پیشگیری و خدمات اجتماعی تأکید کردند.
کارشناس شنوایی سنجی مستقر در بیمارستان نیز گزارشی از عملکرد واحد شنوایی سنجی ارائه کرد و آمار خدمات انجامشده، روند غربالگری شنوایی نوزادان و اقدامات صورت گرفته در زمینه تشخیص و پیگیری اختلالات شنوایی را تشریح کرد.
همچنین بر ضرورت ارائه آمار ماهانه عملکرد این واحد به بیمارستان، اداره بهزیستی و مرکز بهداشت شهرستان تأکید شد.
در ادامه موضوعات مرتبط با آموزش و آگاهسازی عمومی در زمینه سلامت شنوایی، پیشگیری از محدودیتهای شنوایی، غربالگری شنوایی کودکان در سطح شهر و اجرای برنامههای معاینه و پایش ماهانه در مناطق قلعهرئیسی و دیشموک با همکاری مرکز بهداشت شهرستان و خانههای بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه مادران باردار و اطلاعرسانی درباره اهمیت انجام به موقع تست شنوایی نوزادان از دیگر محورهای این نشست بود.
در این نشست تأکید شد که غربالگری شنوایی نوزادان در دو مرحله انجام میشود و عدم مراجعه بهموقع مادران و نوزادان میتواند موجب تأخیر در تشخیص و درمان مشکلات شنوایی شود.
بررسی روند ارجاع موارد مرتبط با اعتیاد بانوان و همچنین موارد اقدام به خودکشی به اداره بهزیستی، برگزاری کارگاههای آموزشی و مشاورهای در سطح شهرستان با هماهنگی مرکز بهداشت و توسعه همکاریهای دوجانبه در حوزه سلامت روان و آسیبهای اجتماعی نیز از دیگر موضوعات مطرحشده در این نشست بود.
در این جلسه همچنین اعلام شد تمامی خدمات شنواییسنجی نوزادان در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با تعرفه دولتی ارائه میشود.
در پایان حاضران بر استمرار همکاریهای مشترک، توسعه برنامههای آموزشی و پیشگیرانه و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود برای ارتقای سلامت جامعه تأکید کردند.
